De marketing van FunX wordt ingezet rondom interessante inhoud met evenementen als de FunX Music Awards en thema’s als de FunX DiXte 1000. Daarnaast is het radiostation vaak mediapartner van concerten en evenementen.
De marketing van FunX concentreert zich rondom evenementen. Tweemaal per jaar pakt FunX groots uit met eigen evenementen, te weten de FunX Music Awards en de FunX DiXte 1000.
FunX was mediapartner van een aantal festivals en evenementen in 2014: Festival Pal Mundo, Encore Festival, Latin Village, Rotterdam Unlimited en Appelsap. De ‘glazen’ mobiele studio van FunX werd hiervoor op locatie ingericht en de belangrijkste optredens werden live uitgezonden. Zowel op Appelsap als Latin Village werden de uitzendingen ook in video gestreamd.
In diverse programma’s op de radio worden gedurende een week kaarten weggegeven voor prominente concerten of evenementen onder de noemer ‘FunX Presents’. Dit heeft een grote aantrekkingskracht op het publiek en vergroot de verbinding tussen de programma’s. De organisatoren van deze evenementen nemen op hun beurt het FunX-logo mee in hun communicatie, zoals op tickets, posters en flyers.
FunX heeft als doel om de stadsjeugd te bereiken en te bedienen met aansprekende professioneel gemaakte programma’s. FunX is daar uitermate goed in geslaagd. Uit recent onderzoek van Motivaction (mei 2014) blijkt dat FunX wekelijks 16% van haar kerndoelgroep (15-24 jaar) bereikt in de vier grote steden. Ze neemt daarmee een vijfde positie in na Radio 538, Q-Music, Sky Radio en 3FM. Kortom, FunX is het best beluisterde lokale radiostation in de vier grote steden onder jongeren en jongvolwassenen.
Het radiostation scoort goed onder jongeren in de leeftijd 20-24 jaar en het middelbaar opgeleide segment. FunX heeft in Amsterdam en Rotterdam meer luisteraars dan in de andere steden.
Het bereikonderzoek werd uitgevoerd door Motivaction onder auspiciën van het NLO (Nationaal Luisteronderzoek) en werd voor het eerst in deze nieuwe vorm uitgevoerd. De cijfers zijn niet vergelijkbaar met eerder bereikonderzoek uitgevoerd door Ipsos vanwege verschil in methode en steekproef. FunX en NPO beschouwen het Motivaction onderzoek daarom als nulmeting. In 2015 wordt opnieuw bereikonderzoek uitgevoerd door Motivaction.
Google+